Veelgestelde vragen
Wat zijn de openingstijden van Kids & Go?
We zijn telefonisch te bereiken op maandag t/m vrijdag van 9.00-15.00 uur.
Van 15.00-18.00 uur en op zaterdag zijn wij alleen per e-mail te bereiken. Wil je ons na 15.00 uur persoonlijk spreken, dan is het mogelijk om een belafspraak te maken.
Prijzen
Wanneer gelden de kinderprijzen?
De kinderprijzen gelden indien de kinderen op de kamer of in het appartement van minimaal 2 volbetalenden slapen.
Wat zijn de bijkomende kosten?
Reserveringskosten
De reserveringskosten bedragen € 17,50 per factuur.
Wat zijn de bijkomende kosten ter plaatse?
Aan het gebruik van bepaalde faciliteiten zijn kosten verbonden zijn. Dit geldt bijvoorbeeld voor behandelingen in een schoonheidssalon, massages en therapieën. Verder moet je o.a. denken aan gebruik van solarium, gastenwasmachine en droger, internet, biljart, tafelvoetbalspel, speelautomaten, parkeergarage. Ook skipakketten (les, pas en huur) zijn niet bij de prijs inbegrepen tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. Vaak is de toeristenbelasting niet bij de prijs inbegrepen.
Boeking
Hoe weet ik of een onderkomen beschikbaar is?
Je kunt ons mailen of bellen om te vragen of een onderkomen beschikbaar is. We kunnen dan direct overleggen welke kamer het beste bij je gezin past. Het kan zijn dat de kamers op onze website al vol zijn, maar dat er nog wel andere type kamers beschikbaar zijn. In principe kunnen we alle type kamers voor je boeken. We zijn dus niet gebonden aan een beperkt aantal type kamers. Als er echt niets meer vrij is in een onderkomen en een aanvraag geen zin meer heeft, dan vermelden we dat.
Hoe kan ik reserveren?
Om te reserveren klik je de knop Boek Nu bij het onderkomen om het op reserveringsformulier te komen. Als de reservering verwerkt is, sturen we een bevestiging met daarin de totale reissom. Na akkoord op deze bevestiging is de reservering definitief. Vervolgens sturen we per mail een bevestiging/ factuur. Indien de reservering niet mogelijk is, sturen wij graag een alternatief.
Hoeveel moet ik aanbetalen?
De aanbetaling bedraagt 20% van de reissom plus de reserveringskosten plus indien afgesloten de kosten van de reis- en/of annuleringsverzekering. De aanbetaling betaal je binnen 7 dagen na ontvangst van de boekingsbevestiging. Boek je kort voor vertrek, dan betaal je de volledige reissom.
Krijg ik een nieuwe factuur voor de restantbetaling?
Nee, op de factuur/bevestiging die je bij boeking van ons hebt ontvangen, staan de vervaldata voor de aanbetaling en het restantbedrag. Het restant moet uiterlijk 6 weken voor vertrek zijn voldaan. Je kunt het bedrag overmaken naar IBAN: NL97ABNA0458735191 / BIC code ABNANL2A t.n.v. Kids & Go te Heiloo o.v.v. het factuurnummer.
Kan ik een annuleringsverzekering afsluiten?
Ja dat kan. Kids & Go kan een verzekering afsluiten bij Allianz Global Assistance. Onderaan de website bij Handige pagina’s vind je een link naar Verzekeringen voor meer informatie. Je kunt een annuleringsverzekering tot 7 dagen na boeking afsluiten.
Kan ik een reisverzekering afsluiten?
Ja dat kan. Kids & Go kan een verzekering afsluiten bij Allianz Global Assistance. Onderaan de website bij Handige pagina’s vind je een link naar Verzekeringen voor meer informatie. Je kunt een reisverzekering tot kort voor vertrek afsluiten.
Wanneer ontvangen wij de reispapieren?
De reispapieren ontvang je na betaling van de totale reissom en uiterlijk 1 week voor vertrek. We sturen dan ook een routebeschrijving.
Skiën
Wat kost een skipas?
Een 6-daagse skipas voor een volwassene kost gemiddeld (!) € 200,- – € 300,- in het hoogseizoen. In het laagseizoen ligt dat bedrag ca. € 10,- – € 30,- lager. Een 6-daagse skipas voor een kind kost gemiddeld (!) € 100,- € 125,-. De prijs is afhankelijk van het seizoen. In de meeste gebieden zijn kinderen tot ca. 4/5 jaar gratis of hebben voldoende aan een speciale kinderpas. Soms zijn kinderen alleen gratis onder begeleiding van de ouders en hebben ze in de skischool wel een skipas nodig, vaak tegen een speciaal tarief. De skischool weet precies of een kind een skipas nodig heeft voor de skiles.
Wat kost skihuur?
De prijs van de skihuur voor volwassenen hangt o.a. af van de materiaalkeuze. Een skiset kost ca. € 100,- – € 170,- voor 6 dagen. Voor kinderen is de prijs gemiddeld € 60,- voor 6 dagen.
Wat kost skiles?
De prijzen voor skiles lopen wat uiteen, maar gemiddeld genomen kosten 5 hele dagen les € 165,- per kind. Voor kinderen tot ca. 4 (soms 5) jaar zijn halve dagen les mogelijk. De gemiddelde prijs voor 5 halve dagen les is € 140,- per kind, maar ook deze prijzen variëren zeer. Op de websites van de gebieden kun je een link naar de skischool vinden voor de exacte prijzen. In Oostenrijk is het mogelijk om een kind te laten overblijven/lunchen. De kosten hiervoor bedragen gemiddeld € 10,- p.d. per kind.
Zijn er Nederlandse skileraren?
In de meeste skigebieden zijn Nederlandstaligen in dienst van de skischool. Het is echter geen garantie dat een kind dan ook een Nederlandse skileraar/lerares krijgt. Uiteraard probeert de skischool dat wel. Overigens gaat les in een andere taal ook heel goed! Vooral voor kinderen is het vaak een kwestie van nadoen.
Eten & Drinken
Welke maaltijden zijn inclusief?
Bij elk onderkomen staat onder de prijzen welke verzorging bij de reissom is inbegrepen.
Type verzorging:
* Logies: geen maaltijden
* Halfpension: ontbijt en diner
* Volpension: ontbijt, lunch en diner
* All-inclusive-pension: ontbijt, (kleine) lunch, diner, namiddagbuffet en frisdranken en/of vruchtensappen
Bij halfpension, volpension of all-inclusive-pension begint het arrangement met het diner op de aankomstdag, en eindigt met het ontbijt op de vertrekdag.
Zijn drankjes inclusief?
Als je een hotel met all-inclusive-pension boekt, zijn veelal drankjes zoals koffie, thee en een beperkt assortiment van frisdranken/sapjes. Meestal staat er een zelftap met een aantal keuzes. Wat precies inclusief is, verschilt per hotel.
Wat is een namiddagbuffet?
Een namiddagbuffet is een (klein)buffet met hartige snacks en/of zoetigheden zoals cake en taart. Vaak wordt er thee en/of koffie bij geserveerd. De tijden van het buffet verschillen per onderkomen, maar vaak is het rond 16.00 uur.
Wat is een kinderstamtafel?
Diverse hotels bieden een kinderstamtafel aan. Een kinderstamtafel houdt in dat kinderen samen kunnen (vroeg) eten onder begeleiding van een leidster van de kinderopvang. Bij elk onderkomen staat onder het kopje kinderen of er een kinderstamtafel is.
Is er voor kinderen een speciaal menu?
Als kinderen met de ouders in het restaurant eten, is er altijd een kindermenu mogelijk of is er een kinderbuffet.
Wat is een babybuffet?
Een babybuffet is een buffet met potjes babyvoeding, diverse soorten pap en melk. Er zijn plastic lepeltjes en bakjes. Vaak zijn er ook slabbetjes aanwezig. Bij elk onderkomen staat onder het kopje kinderen of er een babybuffet is.
Overig
Mag er worden gerookt in de hotels/appartementen?
In de hotels en appartementen mag in principe niet worden gerookt. Enkele onderkomens beschikken over een af te sluiten rokerslounge. Ook in de kamer is roken niet toegestaan.
Zijn honden toegestaan?
Aan het verblijf van een hond zijn kosten verbonden. De hoogte van de kosten verschilt per onderkomen. Op de hotelpagina’s op onze site staat onder het kopje overige informatie een indicatie van de kosten. Het eten voor de hond moet je zelf verzorgen.
Houd er rekening mee dat honden niet zijn toegestaan in de openbare ruimtes van het onderkomen zoals het restaurant en het zwembad.
Covid 19
Welke reisadviezen gelden voor mijn bestemming?
De meeste actuele informatie over reisadviezen vind je op de website van Nederlandse Rijksoverheid Nederland wereldwijd.
Voor reizigers uit België is er de site van de Federale Overheidsdienst Buitenlandse zaken
Waar vind ik actuele informatie over de coronamaatregelen op de wintersportbestemmingen?
*De site wintersport.nl heeft een live-blog over de coronamaatregelen in de skigebieden en houdt per land bij wat de actuele situatie is.
Wintersport.nl
*Het Oostenrijks toeristenbureau heeft een overzicht gemaakt van de maatregelen
Austria.info
*Informatie van de overheid over reisadviezen
Nederland Wereldwijd
Kan ik mijn reis annuleren?
De annuleringsregels staan vermeld in onze algemene voorwaarden. Het kan zijn dat onderkomens afwijken van de standaard annuleringsregels. Je kunt bij ons navragen welke annuleringsregels gelden voor jouw onderkomen.
Als het land of het onderkomen door covid-19 gesloten is en je daardoor niet op reis kunt, ontvang je de reissom retour.
Bij annulering worden de reserveringskosten en de bijdrage aan de Stichting Garantiefonds Reisgelden niet gerestitueerd. Sommige onderkomens berekenen administratiekosten.
Als je corona hebt, kun je in de meeste gevallen een beroep doen op je annuleringsverzekering. Als je via Kids & Go een annuleringsverzekering hebt afgesloten, dan worden bij een (officiële) positieve coronatest kort voor vertrek de annuleringskosten vergoed. Bewijs is noodzakelijk